Każde zakończenie współpracy z osobą zatrudnioną na podstawie umowy o pracę wymaga od pracodawcy dopełnienia pewnych formalności. Jedną z nich jest wystawienie świadectwa pracy, które musi być zgodne z określonym wzorem. Dokument ten jest wydawany pracownikowi w związku z rozwiązaniem bądź wygaśnięciem stosunku pracy Ile dni na wystawienie świadectwa pracy ma pracodawca? Zasady określa Kodeks Pracy. Na jego podstawie możemy wywnioskować, że pracodawca powinien wydać tego typu dokument niezwłocznie w dniu rozwiązania bądź wygaśnięcia stosunku pracy. Sytuacje są jednak różne – może zdarzyć się, że pracodawca obiektywnie nie będzie w stanie wydać pracownikowi (bądź osobie przez niego upoważnionej) świadectwa w tym terminie. Co w takim przypadku?
Spółka cywilna to specyficzna forma działalności gospodarczej, którą wyróżnia brak osobowości prawnej. Decydują się na nie często osoby fizyczne, jednak zdarzają się sytuacje, że na spółkę cywilną decydują się podmioty, które posiadają zdolność prawną. Decydując się na założenie spółki cywilnej powinno się pamiętać o tym, że udział w niej wiąże się z szeroko pojętą odpowiedzialnością. Każdy ze wspólników bierze odpowiedzialność za wszystkie jej zobowiązania, a co za tym idzie również za długi podatkowe. Założenie spółki cywilnej jest dość złożonym procesem, który zawsze powinien rozpoczynać się rejestracją wspólników spółki cywilnej w CEIDG – Centralnej Ewidencji i Informacji O Działalności Gospodarczej. Co dalej? Postanowiliśmy przybliżyć cały proces tworzenia spółki cywilnej wszystkim, którzy planują jej założenie w niedalekiej przyszłości.