Ile czasu pracodawca ma na wystawienie świadectwa pracy?

Ile czasu pracodawca ma na wystawienie świadectwa pracy?

Każde zakończenie współpracy z osobą zatrudnioną na podstawie umowy o pracę wymaga od pracodawcy dopełnienia pewnych formalności. Jedną z nich jest wystawienie świadectwa pracy, które musi być zgodne z określonym wzorem. Dokument ten jest wydawany pracownikowi w związku z rozwiązaniem bądź wygaśnięciem stosunku pracy Ile dni na wystawienie świadectwa pracy ma pracodawca? Zasady określa Kodeks Pracy. Na jego podstawie możemy wywnioskować, że pracodawca powinien wydać tego typu dokument niezwłocznie w dniu rozwiązania bądź wygaśnięcia stosunku pracy. Sytuacje są jednak różne – może zdarzyć się, że pracodawca obiektywnie nie będzie w stanie wydać pracownikowi (bądź osobie przez niego upoważnionej) świadectwa w tym terminie. Co w takim przypadku?

Jak założyć spółkę cywilną krok po kroku

Jak założyć spółkę cywilną krok po kroku

Spółka cywilna to specyficzna forma działalności gospodarczej, którą wyróżnia brak osobowości prawnej. Decydują się na nie często osoby fizyczne, jednak zdarzają się sytuacje, że na spółkę cywilną decydują się podmioty, które posiadają zdolność prawną. Decydując się na założenie spółki cywilnej powinno się pamiętać o tym, że udział w niej wiąże się z szeroko pojętą odpowiedzialnością. Każdy ze wspólników bierze odpowiedzialność za wszystkie jej zobowiązania, a co za tym idzie również za długi podatkowe. Założenie spółki cywilnej jest dość złożonym procesem, który zawsze powinien rozpoczynać się rejestracją wspólników spółki cywilnej w CEIDG – Centralnej Ewidencji i Informacji O Działalności Gospodarczej. Co dalej? Postanowiliśmy przybliżyć cały proces tworzenia spółki cywilnej wszystkim, którzy planują jej założenie w niedalekiej przyszłości.

Profesjonalna księgowość to podstawa sukcesu każdej firmy

Każdy przedsiębiorca doskonale wie, że prowadzenie działalności gospodarczej wiąże się z różnego rodzaju trudnościami.

Archiwizacja dokumentów księgowych - przepisy, okres archiwizacji i zasady

Archiwizacja dokumentów księgowych - przepisy, okres archiwizacji i zasady

Przechowywanie dokumentów księgowych stanowi jeden z nadrzędnych obowiązków każdego przedsiębiorcy. Ważne, aby dokumentacja była sumiennie klasyfikowana oraz przechowywana przez okres, jakiego wymaga prawo. Archiwizacja dokumentów księgowych wymaga więc skrzętnego przygotowania, doskonałej organizacji, a także zaktualizowanej wiedzy. Dokumenty powinny być gotowe na potencjalną wizytę pracowników z urzędu skarbowego, którzy mogą zażądać jej udostępnienia. Potencjalne nieścisłości mogą skutkować pociągnięciem do odpowiedzialności karnoskarbowej; tylko rzetelność pozwala uniknąć nieścisłości. Biuro Rachunkowe Calendaria oferuje usługę archiwizacji dokumentów księgowych. Już dziś poznaj najważniejsze przepisy i zasady obowiązujące przy archiwizacji dokumentów – dowiedz się, o czym powinno się pamiętać, aby uniknąć horrendalnych kar.

Rozliczenie podatku – czy warto skorzystać z pomocy doradcy podatkowego?

Początek roku kalendarzowego jest zawsze zapowiedzią sezonu rozliczeń podatkowych.

Kontakt s námi

Wspólna 9, 45-831 Opole
Zavolejte: (77) 47-00-591